Når din bedrift har behov for nye responsive nettsider som gjennfinnes av søkemotorene, ny registreringtjenste via nettleser, sende ut responsiv HTML e-post, reklamebannere e.l.
Søkemotoroptimalisering er prosessen med å få trafikk fra organiske oppføringer i søkemotorer. Søkemotorene liker ikke manipulasjon for å prøve å få sidene til å komme høyere opp i listene. Konsekvensen er at det motsatte vil bli resultatet. Søkemotorene ønsker at informasjonen som er på sidene er relevant og står i samsvar med hva det søkes etter.
Det må utredes en konkret handlingsplan for nettstedet slik at det følger alle retningslinjer til de store søkemotorene som Google og Bing. Søkemotoroptimalisering er et komplisert felt hvor det ikke finnes standardpakker som passer for alle, men i alle tilfeller kan man starte med en statusanalyse for å fremheve tiltak som gir størst effekt, og foreslag til nøkkelord.
Foreslag til nøkkelord sjekkes opp mot popularitet for å finne ut hvilket nøkkelord som skal aktiveres mot søkemotorene. Neoweb benytter et enkelt regneark som arbeidsverktøy gjennom hele prosessen for å optimalisere nettstedet opp mot søkemotorene, med punkter som:
Dette er den første og viktige engangsjobben man startet med. Skal man også effektivisere søkemotoroptimaliseringen over tid, må også en vedvarende vedlikeholdsjobb utføres periodemessig etter avtale.